23 Eylül 2016

Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesi - Eskişehir / TURKEY

Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesi
Eskişehir / TURKEY





Dünyanın pek çok ülkesinde bulunan “Madam Tussaud” Müzesi’nin Türkiye’deki ilk örneği olan müze Eskişehir Belediye Başkanı prof. Dr.Yılmaz Büyükerşen tarafından şehre kazandırılmıştır. Yerli ve yabanı 160’tan fazla heykel bulunmaktadır. 




Giriş ücreti 5 Liraydı. Çok uygun geldi bana. Öğrenci 2 Lira. Osmanlı padişahlarının ve Hürrem Sultan’ın heykelleri, Atatürk’ün çeşitli dönemlerine ait heykeller, Atatürk’ün aile bireylerinin heykelleri, Kurtuluş savaşı komutanlarının heykelleri, yerli ve yabancı yıldızların heykelleri sergilenmektedir. 



Müze 5 bölümden oluşmaktadır. Girişten sonra ilerledikçe adeta çemberde ilerliyormuş gibi oluyorsunuz. Bazı bölümlerde fotoğraf çekmek yasak. O bölümlerde fotoğraf sadece müze yetkilileri 5 Lira karşılığında çeke bilir. Çekile bilen bölümlerde kendiniz çekseniz de, içerdeki ışık’tan dolayı fotoğraflar çok başarılı olmuyor. 







Özellikle Atatürk’ün bütün heykellerini çok başarılı buldum. Bazı heykeller’i çok fazla benzetemedim, ama çoğu heykeli başarılı buldum.



İlk defa bir balmumu heykeli müzesine gittim. Giriş ücretine göre çok fazlası var. Bence gitmeye değer.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

My Trip Stories Copyright © Design by nesrin013 Blogger Template