10 Kasım 2016

Minaitürk - İstanbul / TURKEY

Minaitürk
İstanbul / TURKEY


Miniatürk Minyatür bir Türkiye Parkıdır. Türkiye'deki çeşitli yapıtların maketlerinin sergilendiği 60.000 metrekareyle Haliç kıyısında bulunan eski bir park alanına kurulan park, dünyanın en geniş alana sahiptir.



Yılın 365 günü açık’tır . Resmi tatillerde ve bayramlarda da açık’tır. Girişinde 500 araçlık büyük bir otopark bulunmaktadır. Giriş ücretleri oldukça uygundur. Yetişkin 5 Lira, öğrenci 3 Lira. Yabancı turistlere ise daha pahalı.


Park’ın yapım yıllarını hatırlıyorum. Hiç fırsatım olmamıştı ziyaret etmeye. Her şey için bir bahane gerekiyor ya…. Yeğenim misafirimdi ve onun bahanesiyle gitmiş oldum.


İçerisinde Türkiye’nin önemli yapıtlarının miniatür maketleri sergilenmektedir. Hatta Türk toprakları dışında olan Osmanlı eserlerinin de maketlerinin sergilendiği ayrı bir bölümü vardır. Park’ı gezmek epey zaman alıyor. Her yapının önünde orijinal yapının kısa ve net bilgileri içeren metal tabletler bulunmaktadır. Oldukça açıklayıcı. Bu konuda gerçekten çok memnun kaldım. Bazı bilmediğim yapıları ve onlarla ilgili kısa bilgileri bu tabletler sayesinde öğrendim.


Her zaman olmasa da, mehteran marşı eşliğinde gösteriler oluyor. Oturup izlemek için amfiteatr benzeri yer var.


Hediyelik dükkan’ı var. Fiyatlar ne çok pahalı, ne de çok uygun. Çocukların eğlenmesi için çeşitli alanlar ve mini park vardır.


Bir tavsiyem olacak: İçeride atıştırmalıklar…dondurmalar… biraz pahalı geldi bana. Park’ı ziyaret etmeden önce bi güzel karnınızı doyurun derim ben.


Fikir kimden çıktı bilmiyorum, ama bence çok başarılı bir mekan. Az parayla gezile bilecek bir yer.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

My Trip Stories Copyright © Design by nesrin013 Blogger Template